fredag 30 januari 2009

En sak som jag finner galet märkligt är som följer, jag köpte en ny dator av ett välkänt företag här i stan (Stockholm) När den levererades så visade det sig att den inte funkade.......jag menar då att den var sten död! Provad med allt men icke sa nicke, den var verkligen död. Vad göra? jo jag tog mig friheten att ringa upp företaget som levererat datorn. Döm om min förvåning när dom säger att om datorn inte fungerar (som dom precis har levererat) så måste jag ta kontakt med tillverkaren....?! skicka den på service liksom!?!? men replikerar jag, jag fick den för 30 minuter sen, menar du på fullaste allvar att om jag köper en vara av Er så har ni inget ansvar för att den skall funka? ska jag verkligen behöva skicka den till tillverkaren för service, när den inte ens har varit igång? Jajamensan det menade dom. Då frågade jag......om du köper en limpa på ICA och den är möglig......tar du då kontakt och får den utbytt av ICA butiken eller ringer du till bagaren?
Detta var ju inte alls relevant....vilket jag tycker. Det var bara att kontakta tillverkaren, skicka iväg datorn och vänta i ett gäng veckor! Hur bäng är inte det då? Sådat kan göra mig totalt vettlöst tokig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar